luni, 23 ianuarie 2012

Cum a inceput

Totul a inceput odata cu renovarea casei de la tara, o casa modesta din comuna Poplaca , vestita comuna din care au plecat muti tarani in America sa munceasca, asa cum a plecat si bunicul meu.Vezi filmul " Artista, dolarii si ardelenii". Mi-as dori foarte mult sa restaurez vechea casa asa cum era ea la 1900. In casa de la Poplaca erau doua icoane pe sticla, vechi, dintre care una s-a deteriorat . Am inceput sa pictez pentru a intregi o colectie pe care sa o pun in valoare pe un perete intreg.
M-am apucat de pictat icoane pe sticla dupa ce am studiat doua cartoaie cat toate zilele: "ICOANE PE STICLA" de Cornel Irimie si Marcel Focsa, ed. Meridiane 1968, "PICTURA TARANEASCA PE STICLA DIN ROMANIA de Iuliana Danco si Dumitru Danco, ed. Meridiane 1979.  La inceput prin incercari cu diferite materiale care se gasec prin economia capitalista, binenteles impotrate, am inceput sa le tot schimb pana le-am gasit pe cele potrivite si am fost incantat de rezultate.
La inceput am cugetat ca ar fi frumos sa am la tara , in Poplaca, un perete cu icoane pe sticla. Am o icoana veche cu un sfant, este de inspiratie catolica, cred ca e Sf. Francisc.Mai am un perete cu blide pictate, unele ale casei, altele cumparate de prin targuri. Mai vreau inca un perete cu vechi unelte agricole dupa ce le reconditionez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu